מידע מקצועי

ממונה בטיחות בעבודה

מאחורי כל עובד הנמצא בחברה ובעסק שלכם יש משפחה שלמה שמחכה לו. המטרה של ממונה בטיחות בעבודה הוא לדאוג שכמו שהעובדים הגיעו בריאים ושלמים, ככה הם יחזרו. הרבה הוראות ותקנות שאנו מכירים ומבצעים מדי יום "נכתבו בדם". בכדי שעסק יוכל לתפקד בצורה טובה, בטוחה ובהתאם לחוקים והתקנות אתם צריכים ממונה בטיחות, גם למען הבטיחות האישית שלכם בתור מנהלי העסק וגם לשמירה על בטיחות העובדים והמנהלים.

מהו התפקיד של ממונה בטיחות בעבודה?

האחריות בנושא בטיחות בעבודה מוטלת על מחזיק מקום העבודה. עם זאת, בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), תשנ"ו-1996 יש למנות ממונה בטיחות בעבודה כאשר ישנם מעל 50 עובדים בעסק/מפעל. מוטלת אחריות גדולה על ממונה בטיחות בעבודה, בין היתר תפקידו לאתר מפגעי בטיחות במקום, לפעול בהתאם להוראות תקנות ארגון הפיקוח, הכנת תדריך לעובדי המקום, לוודא סימון חומרים וציוד עבודה, התקנת שלטי אזהרה במקומות הרלוונטים, לוודא תקינות והקפדה על ציוד מגן אישי, בדיקות רפואיות של עובדי החברה, תרגול מצבי חירום ויש לו את האחריות לעצור עבודה במקרה בו נשקפת סכנה.

מי חייב במינוי ממונה בטיחות בעבודה?

על פי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), תשנ"ו-1996 סעיף 4, חובת מינוי ממונה הבטיחות חלה על:

1.עסקים המחזיקים מעל 50 עובדים וכפופים לפקודת הבטיחות.

2. עסקים שעל פי המפקח האזורי נקבע כי הם חייבים בממונה בטיחות.

3.בעלי עסקים אשר נמנים עם הסוגים המפורטים בחוק.

4.אתרי בנייה בהם מועסקים מעל ל- 100 עובדים.

5.עסקים מתחום החקלאות בהם מועסקים מעל ל- 50 עובדים.

כאשר עסק לא מחויב בממונה בטיחות, עדיין זה לא אומר שנכון לו לא להעסיק ממונה בטיחות.              העסקת ממונה בטיחות במשרה מלאה או חלקית מעניקה יתרונות רבים לעסק.

שירותי ממונה בטיחות בעבודה

האפשרויות העומדות בפניכם הם לשכור שירות של ממונה בטיחות או להכשיר אחד מעובדי החברה. הדרך הנכונה היא להתייעץ עם חברה מקצועית המתמחה בשירותי בטיחות בעבודה. פנו לחברה מוכרת שיכולה להעניק לכם יחס מקצועי ואישי. שימו לב שהחברה מחזיקה בתעודות הסמכה, אישורי כשירות בתוקף, ביטוח אחריות מקצועית וניסיון בתחום. אם החברה מלווה עסקים מהתחום שלכם, זה רק יכול להועיל לכם.

על חברת שירון בטיחות

חברת שירון הוקמה למעלה מעשור שנים ע"י דוד אללוף, מומחה בטיחות בעבודה. החברה היא חברת בוטיק המעניקה שירותים לעסקים רבים ומעניקה ייעוץ והדרכות לארגונים מהמגזר התעשייתי והעסקי. החברה מעניקה שירותים בנושא בטיחות באש, בטיחות בעבודה, עבודה בגובה, הדרכת אנשי אחזקה, הכנת תוכניות לניהול הבטיחות ועוד. החברה מעניקה שירותים למגוון ענפים: תעשייה קלה, תעשיית המזון, מעבדות כימיות, תעשיות ביטחוניות ועוד.

הדפס
לינקדאין
טוויטר
פייסבוק
וואצאפ
אם כבר קראתם, אולי יעניין אתכם גם...
  מערכת החינוך היא עמוסה באחראיות עצומה לשמירה על בטיחות ורמות סיכון נמוכות ביותר בתוך המוסדות. התפקיד החשוב  של עורך...
  בנוף הדינמי של מקומות עבודה מודרניים, טיפוח תרבות של בטיחות אינו רק דרישה משפטית אלא ציווי אסטרטגי. ישראל, כמו...
באזור המסומן בתנודתיות גיאופוליטית ואתגרים ביטחוניים, חובה שמפעלי תעשייה במדינת ישראל יקבלו עדיפות מוכנות לחירום. מאיום התקפות רקטות ועד למקרי...
      בטיחות בעבודה היא דאגה עליונה, במיוחד כאשר עובדים עובדים עם מכונות וציוד הכוללים חלקים נעים. במדינת ישראל...
  בנוף השוקק של מפעלי התעשייה בישראל, הבטיחות היא מעל הכל. רווחת העובדים והצלחת העסק תלויים בכך. היבט חיוני אחד...
  בנוף הדינמי של המגזרים התעשייתיים והעסקיים, הבטחת בטיחותם ורווחתם של העובדים אינה רק דרישה משפטית – זו מחויבות מוסרית....
webthenet עיצוב ובניית אתרים
דילוג לתוכן