מידע מקצועי

הדרכת עבודה בגובה

הדרכת עבודה בגובה בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), תשס"ז-2007 עניינה בשני דברים, האחד הוא הכשרה של עובדי החברה לביצוע עבודה בגובה וללא ההכשרה המתאימה בעלי העסק עלולים לעמוד לדין. הדבר השני הוא ביטחון העובדים, הצד האידיאולוגי של הכשרת עובדים לעבודה בגובה מסמלת לעובד שהוא נמצא במקום המקנה לו ביטחון ובטיחות. זכרו, הדרכת עבודה בגובה מצילה חיים ומפחיתה באופן משמעותי תאונות עבודה ומחלות מקצוע.

מהי עבודה בגובה?

עבודה בגובה היא עבודה העונה לאחד מהמאפיינים הבאים:

1.עבודה בגובה ללא גידור או מעקה תקני.

2. עבודה המצריכה הטיית הגוף בזווית של 45 מעלות מעבר לגדר או מעקה של משטח העבודה.

3. עבודה שבשלה עלול העובד ליפול לעומק העולה על 2 מטרים.

4. עבודה המתבצעת מתוך בימה מתרוממת ניידת, סל להרמת אדם או פיגום ממוכן.

כל עבודה העונה לאחת מההגדרות שציינו מחייבת את מבצע המלאכה בהסמכה לעבודה בגובה. הרישיון הוא רישיון חובה, ללא רישיון לעבודה בגובה אסור לכם לבצע אף פעולה העונה להגדרות שציינו ושאתם חשים בה סכנה. בכל עבודה בגובה לא מספיק רישיון. המעסיק חייב לייצר תנאי עבודה הכוללים ציוד מיגון וציוד הרמה מקצועי, תקין, תקני ותקף כדי למנוע תאונות עבודה פוטנציאליות. גם על העובד יש את הדרישה לוודא שהציוד בו הוא משתמש נמצא תקין, תקני ותקף.

רישיון עבודה בגובה

עסקים רבים מעסיקים עובדים שמבצעים פעולות שנמצאות תחת ההגדרה של עבודה בגובה: ניקוי חלונות, חשמלאים, עובדי בניין, מדריכי סנפלינג, אנשי תאורה, התקנת מערכות סולאריות על גגות ועוד. בכדי להוציא רישיון עבודה בגובה יהיה על עובדי החברה הרלוונטיים לעבור הדרכת עבודה בגובה. ההדרכה היא בתשלום (מצד המעסיק), אך ניתן למצוא מימון חלקי דרך משרד העבודה במקרים מסוימים. משך זמן ההכשרה לעבודה בגובה נע בין יום ליומיים סך הכל. במקרה בו ירצה עסק להכשיר עובד להיות מדריך מוסמך לעבודה בגובה משך זמן הקורס אורך כ-5 ימים. התחומים בהם נעסוק במהלך ההדרכה הם: מבוא,  עבודה על סולמות, עבודה על פיגומים ניידים ונייחים, ציוד מיגון, תאונות עבודה, מערכות לבלימת נפילה מערכות למניעת נפילה, ציוד מגן אישי, תקנות בחוק ועוד הכשרות עיוניות ומעשיות. לאחר ההכשרה ומעבר מבחן תהיו כשירים להתחיל לעבודה בעבודה בגובה. מוטב להדגיש, יש לבצע חידוש בכל שנתיים להסמכת עבודה בגובה, אחרת הרישיון שלכם לא יהיה בתוקף.

איפה מתבצעת הדרכה עבודה בגובה?

הדרכת עבודה בגובה מחייבת מדריך מקצועי ומוסמך להכשרה. ברגע בו עסק מכשיר מדריך עבודה בגובה הוא יהיה רשאי לבצע הדרכות עצמאיות בתוך הארגון. ההדרכה חייבת לכלול את כל התקנות הכתובות בחוק ואת הנושאים שציינו לעיל. עם זאת, ברוב המקרים ההכשרה הנכונה תתבצע על ידי מקום חיצוני ומדריך מוסמך בלבד. מדריך עבודה בגובה מוסמך רשאי לבצע הדרכות בכל הענפים השונים הדורשים עבודה בגובה. החשיבות של הדרכת עבודה בגובה חייבת להיות נוכחת במהלך העבודה, על העובד להכיר את כל אמצעי הבטיחות ולדעת איך להשתמש בהם בכדי למנוע תאונות עבודה פוטנציאליות.

חברת שירון הינה חברה מקצועית המתמחה בבטיחות בעבודה. החברה עובדת משנת 2013 ופועלת מול מגוון רחב של ארגונים ומעניקה מגוון רחב של שירותי בטיחות. המדריכים שלנו מוסמכים להדריך עובדי גובה כללים תחת תחומי התקנה לעבודה בגובה.

המידע הכלול במאמר זה הינו כללי, נחשב בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית ועמידה בדרישות כל דין. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש וחברת שירון בטיחות לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

הדפס
לינקדאין
טוויטר
פייסבוק
וואצאפ
אם כבר קראתם, אולי יעניין אתכם גם...
  מערכת החינוך היא עמוסה באחראיות עצומה לשמירה על בטיחות ורמות סיכון נמוכות ביותר בתוך המוסדות. התפקיד החשוב  של עורך...
  בנוף הדינמי של מקומות עבודה מודרניים, טיפוח תרבות של בטיחות אינו רק דרישה משפטית אלא ציווי אסטרטגי. ישראל, כמו...
באזור המסומן בתנודתיות גיאופוליטית ואתגרים ביטחוניים, חובה שמפעלי תעשייה במדינת ישראל יקבלו עדיפות מוכנות לחירום. מאיום התקפות רקטות ועד למקרי...
      בטיחות בעבודה היא דאגה עליונה, במיוחד כאשר עובדים עובדים עם מכונות וציוד הכוללים חלקים נעים. במדינת ישראל...
  בנוף השוקק של מפעלי התעשייה בישראל, הבטיחות היא מעל הכל. רווחת העובדים והצלחת העסק תלויים בכך. היבט חיוני אחד...
  בנוף הדינמי של המגזרים התעשייתיים והעסקיים, הבטחת בטיחותם ורווחתם של העובדים אינה רק דרישה משפטית – זו מחויבות מוסרית....
webthenet עיצוב ובניית אתרים
דילוג לתוכן